onsdag 5 mars 2014

Lägenheten, Hyresvärd, Vill Flytta!!!

ja....
uhä idag så kommer boendevärden över och ska kolla min fiberlåda som jag fel anmälde. Då det är ett enda uttag i lådan (finns plats för 8 eller om det var 12)och inget uttag i väggarna. så dom har bara satt upp en låda över min ytterdörr.....Tack för den >< då internet skulle ingå när jag flyttade in men fick köpa eget då det inte funka när jag flyttade in. Nu 1 år senare får jag reda på varför av Viasat när de ringer på för att sälja ett kanalpaket >< det blev inget sålt för dem hos mig, de gick härifrån som frågetecken då det stod i deras papper att jag skulle ha ett fungerande fibernät.

Bo aldrig i en lägenhet där Willhem är hyresvärdar för de är inte roliga att ha som värdar. Dessutom bor jag ju i soc lägenhet och vid ett telefon samtal till dem så kunde hon jag pratade med inte hitta mig i datan, och när jag sa att jag bor i lägenheten som ni hyr ut till soc så vände hennes attityd totalt. Känner mig otroligt kränkt som människa efter hur jag blivit bemött av alla som jobbar på willhem när de fått veta att jag bor i soc lägenheten.
Jag har inte en enda anmärkning om att jag stör eller något och dom borde snarare vara glada för det är en säkrad inkomst. För om jag inte kan betala in till soc så betalar dom hyran åt mig tills jag kan betala.
Så dom blir aldrig utan hyra från mig.
Dessutom så betalar jag elräkning varje månad och gas varje månad fast det inte är så annars. Så 5619kr betalar jag i hyra för att bo här. mer än hälften av vad jag har i inkomst.
När jag gick in på kontoret och ville få tag i ansvarig för all personal så ryckte hon på axlarna och sket totalt i att ge mig namn eller någonstans där jag kunde ringa.
Dom bryr sig inte om att en hyresgäst inte känner sig trygg i sitt hem. Deras sinnen reagerar bara mänskligt om det är pengar inblandade. När jag skulle få golvet bytt slarvade de ioförsig bort beställnings lappen 2 ggr, men när det väl var igång så gick det en kort tid innan golvet blev bytt. Och ja det kostar ju + på hyran tills jag flyttar så får nästa ta över.

Plus att lägenhten:
*Har trasiga plastkåpor som skyddar sladdarna i eluttaget. sitter löst och det blixtrar när jag drar ut kontakten.
*Inte godkänd köksfläkt
*Rostigt avlopp under badkaret
*Badrummskåpet lossnar färgen och under är det rost
*Trasiga persienner
*Färgen flagnar rejält runt fönstrena
*Lossnat bitar från fönsterkarmen
*Badrummet saknar värme och på vintern är det lika kallt i mitt badrum som det är ute
*Ventilationen i badrummet går inte att stänga, det är en cm på sidan om fläktbladen när man drar igen den och det blåser in skit utifrån.
*Dåligt isolerad lägenhet så jag kan höra grannen rapa och prutta och vaknar ibland kl 6 på morgonen när grannen under sätter på radion eller tv.n
*Känner vibrationer i golvet i vardagsrummet,av grannen under mig s  klocka när den slår varje timme.

Jag vill flytta, det är för mycket som skulle behöva åtgärdas och det har jag inte råd med att anmäla då det kommer bli för hög hyra att bo här om jag ska fel anmäla det som behövs åtgärdas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar